30 شهریور 1403
logo

مرکز تحقیقات استئوپروز

دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری کنگره جهانی استئوپروز و بیماری های عضلانی-اسکلتی به میزبانی بنیاد بین المللی پوکی استخوان (IOF)

iof

این کنگره با هدف اشتراک آخرین یافته ها و دستاوردها در زمینه استئوپروز و بیماری های عضلانی و اسکلتی برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم ، دکتر افشین استوار رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم با اعلام خبر برگزاری کنگره جهانی استئوپروز و بیماری های عضلانی-اسکلتی (WCO-IOF-ESCEO)در کشور انگلیس گفت: این رویداد بزرگترین و اثرگذارترین همایش علمی است که در زمینه بیماری‌های پوکی استخوان، ساییدگی مفاصل و سایر بیماری‌های عضلانی اسکلتی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.
رئیس پژوهشگاه با بیان این که اعضای پژوهشگاه با ارائه 19 مقاله در این کنگره مشارکت چشمگیری داشته اند گفت: تشریح فعالیت های پژوهشگاه در حوزه پژوهش، آموزش و همچنین برنامه های پویش هفته ملی سلامت استخوان و روز جهانی پوکی استخوان در این کنگره مورد توجه اعضای بنیاد بین المللی پوکی استخوان و صاحب نظران این حوزه قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این کنگره توسط بنیاد بین‌المللی پوکی استخوان و انجمن بیماری‌های عضلانی اسکلتی اروپا هر سال به میزبانی یک کشور در اروپا برگزار می‌شود، اضافه‌کرد: در این همایش محققان، پژوهشگران، شرکت‌های دارویی و صنایع تجهیزات پزشکی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه سلامت استخوان و بیماری های عضلانی اسکلتی عرضه می‌کنند و ضمن اشتراک ایده‌ها و دستاوردهای علمی خود در مورد آنها بحث و تبادل نظر می‌کنند.
دکتر استوار افزود: مقالات ارایه شده در این کنگره بین‌المللی با همکاری پژوهشگران و با استفاده از مجموعه داده‌های مطالعات پوکی استخوان، حوزه سالمندی،  بیماری های غدد درون ریز و اختلالات مزمن و صعب العلاج تدوین شده است.
 
وی همچنین به ظرفیت بسیار بزرگ پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم برای انجام پژوهش‌های علمی در حوزه پوکی استخوان اشاره کرد و گفت: مطالعات ملی بزرگی در این حوزه در حال انجام است که امیدواریم با تقویت همکاری بین بخشی  بتوانیم داده های مناسبی برای سیاستگذاری و کنترل هرچه بیشتر بیماری پوکی استخوان در کشور تولید کنیم.
در حاشیه این کنگره دکتر استوار با دکتر آنشو بانرجی، مدیر کل دپارتمان جمعیت و سالمندی سازمان جهانی بهداشت ملاقات کرد و  رایزنی های لازم را در خصوص همکاری های پژوهشگاه به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در زمینه پژوهش و آموزش در حوزه استئوپروز و سارکوپنی انجام داد.
 
 
کبری گرگانی فیروزجاه
تهیه کننده:

کبری گرگانی فیروزجاه