29 شهریور 1403
logo

مرکز تحقیقات استئوپروز

دانشگاه علوم پزشکی تهران

روز شمار هفته ملی سلامت استخوان در سال 1401 اعلام شد

روز جهانی پوکی استخوان

دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، روز شمار هفته ملی سلامت استخوان در سال 1401 را اعلام کرد.

 

​پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان فعالیت هایی شامل آموزش های عمومی در خصوص پوکی استخوان را به طور مرتب برگزار می کند. 

رویداد های مربوط به روز جهانی پوکی استخوان در هر سال، با شعار مخصوصی برگزار می گردد.  این اقدامات با هدف مقابله با شیوع بیشتر پوکی استخوان و افزایش سلامت عموم جامعه صورت می پذیرد در واقع بزرگداشت روز جهانی استئوپروز فرصتی است تا آگاهی عمومی در رابطه با پوکی استخوان افزایش بیابد و تمامی منابع در این زمینه به کار گرفته شود. 

شعار امسال روز جهانی پوکی استخوان (28 مهرماه) "برای سلامتی استخوان خود قدم برداریم" است و محور های آن به شرح زیر می باشد. 

سه شنبه 26 مهر : پوکی استخوان و تغذیه

چهارشنبه 27 مهر : پوکی استخوان و فعالیت بدنی

پنج شنبه 28 مهر : پوکی استخوان و ویتامین D ونور آفتاب

جمعه 29 مهر : پوکی استخوان و پیشگیری از سقوط وشکستگی

شنبه 30 مهر : پوکی استخوان و تشخیص به موقع

یکشنبه 1 آبان :پوکی استخوان و شروع به موقع درمان

دوشنبه 2 آبان : پوکی استخوان و پیگیری و تداوم درمان کامل

ترجمه منابع آموزشی منتشر شده توسط بنیاد بین المللی پوکی استخوان (IOF) به زبان فارسی و به اشتراک گذاری  گسترده آن ها از طریق رسانه های اجتماعی، وب سایت پژوهشگاه علوم غدد  و همچنین اقدامات هماهنگ در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با مشارکت دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر از جمله برنامه هایی است که در هفته ملی سلامت استخوان انجام می شود. 

علاوه بر این، انتشار و توزیع مواد آموزشی مانند بروشور های آموزشی برای کودکان و بزرگسالان و تهیه کتاب ها و کتابچه های آموزشی جهت گسترش آگاهی در مورد پوکی استخوان از دیگر اقداماتی است که با مشارکت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همزمان با هفته ملی سلامت استخوان  در سراسر کشور برگزار می شود. 

 

کبری گرگانی فیروزجاه
تهیه کننده:

کبری گرگانی فیروزجاه

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *