30 شهریور 1403
logo

مرکز تحقیقات استئوپروز

دانشگاه علوم پزشکی تهران

فراخوان عمومی برای مسابقه انتخاب نام مناسب برای برنامه یکپارچه پیشگیری از شکستگی‌های استئوپروتیک ثانویه در ایران

پیشگیری از شکستگی‌

انجمن استئوپروز ایران با همکاری مرکز تحقیقات استئوپروز دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر دارد یک نام تجاری (برند) برای برنامه یکپارچه پیشگیری از شکستگی ثانویه در سطح کشور را طی یک فراخوان عمومی از بین پیشنهادات دریافتی انتخاب نماید.

طبق آمارهای جهانی بیش از 50% از زنان یائسه و 30% از مردان بالای ۶۰ سال حداقل یک بار شکستگی ناشی از تروما یا پوکی استخوان را تجربه می‌کنند و پیش بینی می شود که با توجه به پیر شدن جمعیت، بروز آن افزایش می یابد. بعد از رخداد اولین شکستگی، خطر شکستگی‌های بعدی به اندازه ۲ تا 4 برابر افزایش می یابد. بنابراین از آنجا که تقریبا نیمی از شکستگی‌های استئوپروتیک در کسانی رخ می دهد که قبلا دچار یک شکستگی بوده اند، تنها با ارزیابی درصد کوچکی از جمعیت، می توان از بروز تعداد زیادی از شکستگی‌های ثانویه جلوگیری نمود. در پاسخ به این نیاز، برنامه ی خدمات یکپارچه شکستگی Fracture Liaison Services (FLS)، به عنوان یک مدل مراقبتی منتخب برای بکارگیری در بیمارستان ها در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجراست. در ایران نیز تا کنون چندین مرکز ارائه خدمات در کشور مستقر شده اند. در حال حاضر در نظر است طی یک فراخوان، مجموعه ای از پیشنهادات برای تعیین نام تجاری اختصاصی برای این برنامه در کشور دریافت و به بهترین پیشنهاد دریافتی از نظر هیئت داوران با اعطای جایزه تقدیر گردد.

مبلغ جایزه: 50 میلیون ریال

 

آخرین مهلت ارسال پیشنهادات: 15 آبان 1401 (مهلت ارسال آثار به پایان رسیده است.)

زمان اعلام نتایج: اول دی ماه 1401 (به زودی نتایج مسابقه از طریق سایت مرکز تحقیقات استئوپروز اعلام خواهد شد.)

با توجه به موضوع برنامه، نام پیشنهادی می‌بایست ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • با توجه به حقوق مالکیت معنوی، نام پیشنهادی می‌بایست متمایز و منحصر به فرد باشد و نام‌های تجاری دیگر را تداعی نکند.
  • از آنجا که از این برند در سطح بین المللی برای معرفی برنامه یکپارچه پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه در ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ترجیح بر آن است که برند پیشنهادی با استفاده از سرنام‌های کلمات انگلیسی ساخته شود. 
  • به آسانی خوانده، تلفظ و به خاطر سپرده شود.
  • قابل نگارش با حروف فارسی/لاتین بوده و در زبان‌های دیگر معنای منفی نداشته باشد.
  • بیانگر ویژگی‌های برنامه یکپارچه پیشگیری از شکستگی‌های استئوپروتیک ثانویه در کشور باشد.
  • در صورت امکان معنادار باشد.
  • حداقل و حداکثر کاراکترها 3 و 10 حرف باشد.

به عنوان مثال می‌توان به برند OPTIMAL اشاره کرد که یک برند ارائه خدمات یکپارچه پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه در کشور سنگاپور است و از سرنام عبارت زیر تشکیل شده است:

  • Osteoporosis Patient Targeted and Integrated Management for Active Living (OPTIMAL)

 

به روزرسانی (30 آبان 1401)

با تشکر از مخاطبین عزیز که در فراخوان انتخاب نام برای برنامه پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه شرکت نموده‌اند، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند که با توجه به استقبال بالا از مسابقه و دریافت تعداد زیادی پیشنهاد، فرایند داوری پیشنهادات و انتخاب پیشنهاد برتر، زمانبرتر از پیشبینی ما بود. از این رو انتظار می‌رود گزارش نهایی مسابقه و اعلام نتایج تا اوایل دی‌ماه 1401 در سایت مرکز تحقیقات استئوپروز صورت پذیرد.

 

 

کبری گرگانی فیروزجاه
تهیه کننده:

کبری گرگانی فیروزجاه

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *